kraft

Kraft laget på 12-72 timer = sunt

Facebook

Kraft er full av næring, og passer ypperlig i sauser og supper.

Kraft er næringsrikt. Veldig næringsrikt. Det er faktisk en av de beste kildene til flere ulike mineraler og andre stoffer.

Du har kanskje hørt om gelatin? Ja, det finnes det mye av kraft. Gelatin får du ved å koke/trekke fiskeskinn, kraftbein, svinehud osv. over lengre tid. Når du gjør det, så trekkes kollagenet ut, og du sitter igjen med kraft rik på gelatin.

Jeg vet ikke hva du har hørt om gelatin tidligere, men gelatin er positivt for kroppen. Derfor bør du få i deg kraft regelmessig. Du kan enten bruke det i supper og sauser, eller du kan drikke det direkte. Synes du smaken er rar, så bland det inn i all slags mat du lager.

Gelatin er det samme som kollagen som er delvis nedbrutt. Kollagen blir brukt i skjønnhetsindustrien, og de selger produkter med kollagen i butikken for en meget høy pris. Kollagen er anti-aging middel nummer 1, og dette kan du få helt gratis gjennom kraften du lager over noen døgn.

Når du har laget kraft, så kan du legge det over på glass, og fryse ned. Så er det bare å ta ut når du trenger noe som er godt for fordøyelsen, godt for huden, muskelstyrkende, bindevevsreparerende og mye mer.

Foruten om gelatin, så inneholder kraft svært lettopptakelig magnesium, som vi mennesker ofte har underskudd på. Så da har du ingen unnskyldning til å ikke lage kraft lenger. Sett i gang med kraftlaging i dag!

Vil du vite mer om kraft, så kan du lese boken til Sally Fallon som omhandler kraft.

0 from 0 votes
kraft
Kraft, langtidskokt


Ingredienser
  • knokler og bein
  • nok vann til å dekke alt
  • 2 dl eplecidereddik
Fremgangsmåte
  1. Legg knokler og bein av så mye kjøtt du har tilgjengelig (elg, okse, kalv, fisk, høner, lam, sau osv...) og legg dette i kaldt vann sammen med 1 dl eddik.
  2. La dette stå i noen timer slik at eddikvannet åpner porene slik at mineralene lettere trekkes ut.
  3. Sett så på laveste varme, og la det trekke på laveste varme så veldig lenge. Gjerne i 3 døgn om du har mulighet.
  4. Kommer det skum, så er det bare å fjerne dette, men du trenger ikke.
  5. Vannet skal ikke koke, bare trekke på lav varme.
  6. Sil kraften og legg over på glass. Kan fryses over lang tid.

Del gjerne innlegget

Facebook